Kerana ALLah

Monday, April 28, 2008

Karpal yang prihatin


Saya ingin ucapkan TAHNIAH dab SYABAS kepada YB Karpal Singh kerana cukup prihatin dengan setiap perkembangan website dan blog berkaitan PAS, sehingga 'shout-box' yang biasanya menjadi mainan remaja pun jadi perhatian.


Semua anak muda sedar shout-box biasanya menjadi medium melepaskan emosi dan jarang sangat anak-anak muda sendiri ambil perhatian. Biasanya shout-box menjadi tempat bertekak atau saling mengutuk. Tak pernah pulak dengar 'shout-box' jadi isu sebelum ini.


Hanya selepas KARPAL SINGH MEMBUAT LAPORAN POLIS baru saya sedar bahawa peguam yang hebat ini juga sensetif dengan shout-box. Tapi malangnya lebih banyak thread-thread forum dalam website kelolaan umno-bn tak pernah DAP ambil peduli. HANYA yang berkaitan PAS sahaja yang diberi perhatian.


KALAU Karpal anggap ini caranya untuk 'menasihati' PAS, maka saya kenalLAH saya kini akan Karpal Singh. Nampaknya KARPAL lebih bersikap lembut dengan umno-bn dan Polis berbanding PAS, rakan dalam Pakatan Rakyat.


MUNGKIN dari awal Karpal Singh TIDAK setuju dengan Pakatan Rakyat..tapi kalau tak setuju pun janganlah tunjuk lagak tak tentu pasal.


SAYA anggap ini hanyalah sikap dan cara terpencil pemimpin DAP dalam bersahabat. Mungkin beginilah adat dan caranya Karpal Singh berkawan. Baru saya tahu cara peguam menegur 'parti sahabat' adalah dengan menggunakan laporan polis.


SAYA JUGA berharap semua penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat ambil maklum akan perkara ini. JIKA ada sebarang teguran dan nasihat sesama Pakatan Rakyat, sila buat LAPORAN POLIS. BIAR Polis ada alasan untuk selongkar dan porak perandakan 'parti sahabat' kita.
dari media umno-bn
Ugut bunuh Karpal: Pelajar kolej serah diri
JOHOR BAHRU 28 April - Seorang pelajar kolej yang menghantar komen di sebuah laman web dengan menyatakan Pengerusi DAP, Karpal Singh 'halal' dibunuh, hari ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan di sini.
Remaja berusia 19 tahun dari Kluang itu yang ditemani ayahnya serta ahli-ahli Pas Johor tiba di IPD tersebut pada pukul 1 petang ini dan polis telah mengambil keterangan daripadanya untuk membantu siasatan.Sementara itu, Timbalan DAP Johor, Norman Fernandez berkata, pelajar tersebut juga telah menemui beliau pada pukul 4 petang ini untuk menyerahkan surat permohonan maaf sepanjang satu muka surat kepada Karpal.
''Pelajar itu, ayahnya dan beberapa wakil daripada Pas negeri telah menyerahkan surat permohonan maaf dan menyesali perbuatan dan masalah yang ditimbulkan olehnya. ''Dia juga berjanji untuk tidak menghantar mesej sedemikian rupa ke sebarang peti mesej (e-mel) dalamannya,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Beliau memberitahu, pelajar itu juga merayu agar Karpal menarik balik laporan polis yang telah dibuat. Menurut Fernandez, beliau akan menyampaikan surat itu kepada Karpal esok dan terpulang kepada Pengerusi DAP itu untuk membuat keputusan berhubung perkara itu.
Dalam pada itu, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner II, Amer Awal ketika dihubungi berkata, polis sedang menyiasat perkara itu mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan. Menurutnya, beberapa individu akan dipanggil untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan.
Katanya, komen bertarikh 24 April pada laman web Pas Johor Bahru yang dihantar oleh pengirim yang menggelar dirinya 'Alif' itu mendakwa Karpal telah menghina Islam dan oleh itu, darahnya halal dibunuh. Sehubungan itu, Karpal membuat laporan polis berkenaan perkara itu di Pulau Pinang, Sabtu lalu.

No comments: