Kerana ALLah

Thursday, February 11, 2010

DSN dan Palace of Justice

RS ucap syabas dan tahniah pada DSN.

Bukan mudah berjuang demi amanah jamaah.
Jika sebelum menyerahkan diri untuk kerja jamaah, DSN sudah hidup senang dan mewah dengan kelulusan dan kerjaya yang ada..sebagaimana adik-beradik yang lain..

Bahkan pendapatan masa jadi MB pun tak mengatasi gaji beliau sebelum ini. Namun, demi ikrar dan perjuangan untuk jamaah, DSN sanggup harungi..

Bukan sikit profesional yang sokong PAS, tapi untuk terjun sepenuhnya dalam perjuangan, ramai yang tak sanggup.. ok lah...bagi sumbangan RM pun sumbangan juga kan... bukan semua sanggup kerana beban family/keluarga berbeza..

Sebagai peyokong perjuangan yang biasa,RS memang TABIK SPRING buat DSN.. hanya orang yang turut berjuang sahaja tahu perit maungnya berjuang bersama PAS.. calang-calang orang, hanyut dengan RM yang ditawarkan..

Bagi RS, kalau sekadar dikutuk atau dicemuh boneka DAP, itu sekadar ejekan taraf bebudak merempit... bak kata orang tua-tua, dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih.. entah mana buktinya ?? tapi yang nyata, tahniah pada DSN yang luluskan tanah untuk pondok di hulu perak yang sekian lama sengaja diperam MB lama... sampai berapa kali pilihanraya tak lepas-lepas.. juga buat pertama kali guru-guru sekolah agama rakyat persendirian (PONDOK LA...) merasa BONUS.. sebelumnya soya bonus pun belum tentu BN nak bagi... lagi tarik bantuan perkapita adalah...

jadi, bagi orang yang mengkaji, memang tahu usaha dan kerja bersungguh DSN demi Islam dan Melayu.. bahkan, DSN lebih awal laksanakan 1Perak versi PR sebelum cengkadak mana tah canang 1Malaysia.. sebut 1Malaysia, tapi tiap hari dok canang semangat menentang bangsa lain.. dalam dok kutuk, bagi juga tanah kat tambun pada 'bangsa asing'... dah la sebelum tu tanah bidor dah kasi... lepas ni , mungkin tak leh nak beza, antara pangkor dan singapore.. penang memang dah lama gerakan jadikan protege singapore... antara DAP dan Gerakan, rasanya Gerakan lagi mesra dengan PAP.. cuma orang tak membaca dan mengkaji, mana la nak tahu.. lagipun membaca mana dapat duit... merempit dan gantung poster dapat la upah kan..

p/s- jangan buat-buat tak ingat lak.. mat rempit turunkan balik banner & poster bila upah tak sampai.. hehhehh

No comments: