Kerana ALLah

Tuesday, May 27, 2008

Demi Islam


Situasi semasa politik Malaysia memperlihatkan bagaimana Islam bukan lagi dibela dengan sebaiknya, tetapi sudah menjadi bahan untuk diserang. Samada perkara ini sememangnya ada kaitan dengan pihak luar atau tidak, umat Islam Malaysia perlu berjuang mempertahankannya.
Bermula dengan aliran anti hadis, Islam liberal, Al-Arqam, Ayah Pin dan yang terbaru Islam Hadhari.


Semua pihak berlumba-lumba mencabul hakikat ajaran Islam yang sebenar. Malah yang berjuang menuntut Islam sebenar pula dituduh sesat lagi menyesatkan.Oleh itu tidak peliklah bilamana non-muslim mempunyai interpretasi atau pandangan yang buruk terhadap Islam. Bahkan lebih dari itu, turut sama menentang Islam melalui slogan kebebasan agama yang dipelopori oleh Sister In Islam.


Jadi usah kita memburuk-burukkan dap jika mereka bersikap anti Islam sebab punca sebenar adalah dari umno dan ngo belaan umno seperti sister in Islam juga yang tidak sudah-sudah memperlekeh agama. Bermula dengan isu aurat, poligami, harta pusaka, zina , bahkan seribu satu macam ajaran Islam yang dipertikai.


Tugas kita sekarang adalah meningkatkan dakwah dan kesedaran sesama Islam tentang ajaran yang sebenar menurut Al-Quran dan Sunnah . Seterusnya MENERANGKAN penyelewengan yang dibuat oleh umno dan golongan Islam liberal kepada non-muslim seperti mca,mic, gerakan dan dap.Isu non-muslim terima atau tidak, itu kuasa ALLAH yang menjaga dan membolak-balikkan hati manusia. Kita hanya perlu berusaha sebaik dan sesungguhnya, kemudian berserah pada ALLAH.

No comments: