Kerana ALLah

Tuesday, September 8, 2009

mengarut betul

mengarut betul budak indon ni.. dasar anjing nasrani ..

heran, siapa la kat Malaysia ni teringin sangat hal tari-menari,
nyanyian mengarut zaman jahiliyah tu .. lagi elok amal selawat
nabi.. ciplak dari Nabi SAW dan Para Sahabat Nabi..

Lagi bagus dan dapat ganjaran amalan sunnah...

lagipun hal terbitan discovery channel tu tak ada
kena mengena pun dengan Malaysia..

cuma, kalau la betul ada kena mengena dengan Malaysia, apa masalahnya??

Seperti aku ni, anak banjar, saudara mara aku masih ramai di banjarmasin..
baru saja 2 bulan lepas bapak sedara aku datang ziarah saudara mara kat sini..

Mak aku pula keturunan Minang.. lama aku tak jumpa pak sedara aku
sejak atuk meninggal.. dulu dia datang pun sebab ziarah atuk aku..

tu tak kira lagi sedara mara aku kat Felda Suharto.. tu pulak Jawa, adik
beradik jawa nenek aku (sebelah ayah)

kemudian, wife aku pun anak bugis .. secara kebetulan ..sama-sama sekapal
agaknya datuk nenek dulu ...

jadi kalau aku nak amal budaya banjar, jawa, bugis, atau minang,
maka aku ada hak ... bukan takat budaya, harta benda pun boleh tuntut..

sebab aku juga waris sah keturunan atuk nenek aku di Banjarmasin..
bahkan, yang di sana berharta pun dari hasil kerja diorang di sini..

2 comments:

Det. James Doakes said...

Yaaa....itulah INDON...

Semua nak cari fasal, sedangkan sama2 Melayu....sama2 Islam...sama2 mengamalkan budaya dan adat yang hampir sama...

Katanya, rancangan Discovery tu wat kat S'pore...???

Kalau jantan sangat, tutuhlah S'pore tu....setakat kumpul sekumpulan 400 lebih haprak nak serang Malaysia baik tak payah..........

Media Cyber said...

segelintir je yg macam tu.. majoriti dari mereka tu membenci malaysia sebab perkara2 kecil seperti, tak dapat masuk malaysia, pendatang haram yang kena tangkap, bekas penjenayah indon di Malaysia yg telah dihantar pulang. ditubuhkan satu persatuan pembenci Malaysia, yang kemudiannya menghasut orang ramai yang Malaysia ni zalim dan bagainya. Perkara remeh temeh .. hendak dibangkitkan sebab nak dapatkan hak pembelaan diri dan jelas sekali mereka ni terdesak mahukan perhatian. Karut.